måndag 4 juni 2012

Måla badkaret

Badrumsinstallationen pågår för fullt. Det hamras och sågas och dammar. Än så länge är det ett skal men jag börjar fundera på badkaret. Vi har köpt ett gammalt gjutjärnsbadkar på tassar på Blocket. Det är inte vansinnigt krusidulliga tassar utan lite enklare så jag misstänker 20-tal.

Nu funderar jag på att måla badkarets utsida samt tassar i en färg eftersom hela badrummet går i - vitt. Jo, det blev vita Victorian Floor Tiles från Byggfabriken.

Vad tror ni om färgen på skåpet på den där bilden? Fint tänker jag. Fint skåp också. Och fin teppee. Mysigt barnrum. Men nu var det ju inte det det handlade om. Badrum badrum badrum. Får inte dra igång några nya projekt innan badrummet är klart.

foto: Okänd via Pinterest

Eller samma duvblå som i Claesson Koivisto Runes klinker, när man jämför de två färgerna blir den ovan nästan lite åt det lila hållet vilket inte riktigt är dit jag vill.

foto: Marrakech Design / Claesson Koivisto Rune

Svart är ju också ett hett alternativ för att få lite kontraster.

foto: via French by Design


Om du sitter på fantastiska bilder på badkar med tassar som är målade, maila gärna till mig! info@marymadethis.se

3 kommentarer:

  1. Ser jättefint ut alltihopa, så kan inte alls styra in dig någonstans... Men jag är mycket inne på ljusgrått nu efter att ha målat golv i den kulören. Blir mjukt och fint. Kanske det som bäst håller i längden?
    Lycka till och ha en fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt, klassiskt är bäst i detta läge... det gäller bara att få till den rätta nyansen...:-) Det blir nog till att provmåla på plats.
      Kram!

      Radera
  2. grått är ju så fint! mjukt och snyggt. Man kan ju dessutom matcha det med alla stilar!

    SvaraRadera