söndag 8 maj 2011

Drömmar om svunna tider

Den här gamla fina gården kommer att göra någon väldigt lycklig, det är jag säker på. Jag hoppas att den som köper gården bevarar känslan, ljuset, den gamla spisen, snickerierna, helst också linoleummattorna och diskbänken. Och inte att förglömma den fantastiska mangeln.

Egentligen ska inte hus som det här renoveras, det ska bara bevaras som det är. Tänk vad många människor som levt och verkat på den här gården, det har säkert varit kalas, barndop, bröllop och begravningar. Här har det en gång i tiden varit fullt av folk, som arbetade, skrattade, levde, älskade. Nu är det tyst och tomt men ändå varmt och snällt, huset förtjänar ett milt uppvaknande ur sin dvala. Tror ni att damen på bilden ovanför radiatorn var gårdsfru för länge sedan?













Foton: Svensk Fastighetsförmedling

1 kommentar:

  1. Du har så rätt.....ett milt uppvaknande ur sin vila. Jag älskar gamla hus, skulle så gärna så gäääärna ha ett själv, men tiden för renovering finns just nu inte. Kanske att min dröm en dag blir sann...

    Välkommen in till mig när tid och lust finns! :)

    SvaraRadera