Visar inlägg med etikett Färg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Färg. Visa alla inlägg

tisdag 6 augusti 2013

Rosa är grejen

Lite lätt rostiga fingrar på tangentbordet efter en lååång sommar. 

Under många år hade jag väldigt svårt för rosa. Inte kanske färgen i sig utan vilka värderingar den var laddad med. Trist, det gäller att ta tillbaka den fina färgen och dumpa värderingarna. De senaste åren har antalet rosa detaljer helt klart ökat i vårt hem. Jag har liksom återerövrat den rosa färgen. I det här hemmet hämtat från danska Femina finns en helt klar rosa linje. I varje rum finns några rosa detaljer. Jag är speciellt förtjust i soffan och kudden med pantern. Den skulle helt klart få plats hos oss.




foto: Femina.dk 


tisdag 7 februari 2012

Rosa detaljer

Jag är så sugen på rosa detaljer som på bilderna. Bara någon liten så där. Så här fint. Allt är fint på de här bilderna. Precis allt. Kolla bordet, och lampan, och färgerna. Okej, det finns faktiskt en sak jag inte gillar. Gissa vilken?

Och där finns till och med washi-tejpen som jag var sugen på. Jag är ju washi-oskuld. Jag har liksom inte varit sugen. Och egentligen är jag inte så sugen på själva tejpandet. Men så såg jag den där perfekta neonrosa nyansen hos Darling Things och kände att nu kunde det bli något. Just att klä in en vas eller så.



Bilder: Kråkvik & D'Orazio
I crave some hot pink details right now. These stunning pictures show exactly what I am thinking about. I love everything about these pictures, look at the lamps, the tables and the perfect pink. 


Even that hot pink washi-tape I've seen at Darling Things. An easy way to add a splash of colour to a room. 

fredag 17 juni 2011

blått är flott

Detta hem är från Bolig Magasinet. Färgerna och konstrasterna mot det vita gör mig glad. Vi har färg på övervåningen, men bottenvåningen är väldigt vit. Tänk om man skulle satsa på lite färg på väggarna i köket? Roligt att vi har exakt likadant handfat i en av våra WC.




Foton: Bolig Magasinet

torsdag 28 april 2011

den lillas rum

Så där ja. Nymålat och halvklart... 

Skåpet köpte jag för några hundralappar på Blocket och målade insidan med färgen Folly Green från Farrow & Ball. Det blev fint, tycker jag. Så pass fint att jag nästan skulle vilja ha skåpet mer centralt i huset. Nu är det rörigt på hyllorna som det brukar vara, mitt försök att implementera någon form av ordning brukar hålla i ungefär tio minuter.

På väggarna färgen Calluna, som blev lite mörkare än jag trodde så jag blandade upp den med lite vit färg. Och det syns lite sladdar här och var, det sladdlösa hemmet är en myt.

Barna Hedenhös! Det är min fasters böcker som brukar ligga i bokhyllan på kontoret. De är så snygga att jag var tvungen att få med dem. 







fredag 22 april 2011

påskpaket

I går kom grannen med två tunga paket som posten hade lämnat hos dom. Från bästa butiken Tapetorama i Malmö kom färger från Farrow & Ball. Att beställa från Tapetorama, vare sig det är färg eller tapetprover är oerhört smidigt. Jag gillar butiken skarpt.

Nyanserna från Farrow & Ball är nya Calluna som ska upp på väggarna i barnrummet. En gammal tallrikshylla inköpt i en av pryl- och antikbutikerna på Nynäsvägen ska målas i högblank Folly Green. Greenblue på pärlsponten i tambur och källartrappa. Dove Tale, öppet för förslag, köksbordet kanske behöver lite färg.




Calluna på väggen, Folly Green på dörren.
foto: Farrow & Ball
Dove Tale på dörrar
Foto: Farrow & Ball