fredag 3 februari 2012

Fredagen är serverad




Den, i mitt tycke, ganska stora serveringsvagnen Flytta från Ikea har hittat sin plats och form i köket. Den bästa, förutom att den är snygg, är att jag kan rensa arbetsbänken från flaskor och pryttlar. Jag gillar rena arbetsytor och nu har allt sin plats. Det finns dessutom mer plats i vagnen för fler kokböcker. Det är bra för de som står där nu utgör en liten del av vårt totala kokboksinnehav. Det blir bra det här...


Just nu går jag och kastar långa blickar på Kristins köksväggar som är tapetserade i två stora fält i gråa nyanser, så snyggt. Liknande finns i allrummet hos Le dans la som kan ses i gårdagens inlägg.

Ha en fin fin helg!


Nearly forgot the write a summary in english! This kitchen cart in stainless steel is from Ikea and called Flytta. It has room for all that stuff like cooking books, bottles and machines, which means no more cluttered worktops. Just the way I like it. I am really pleased with this and it adds something extra to our kitchen.


Have a lovely weekend!

serveringsvagn ikea

14 kommentarer:

  1. åå, vad snyggt!!
    Hoppas ni vid det här laget är ordentligt återhämtade efter kräksjukan.
    Här visade det sig att det var öroninflammation på båda sidor, och det krävdes ett besök på akuten för att konstatera det.. Dags för att söka ny husläkare..
    Ha en riktigt fin helg!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, klantiga husläkare... öroninflammation är ju hur jobbigt som helst, min dotter hade en period då öroninflammationerna avlöste varandra.
      Kram
      Maria

      Radera
  2. Super fint! Jag har försökt att övertala maken att vi ska köpa just den, men han har knorrat och inte förstått varför. Ska visa honom dina fina bilder, sen borde ett köp inte vara allt för långt bort ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm... jag informerade inte om inköpet innan den stod på plats och då var det bara positiv reaktion så det kan också vara en metod...:-) Trevlig helg!
      M

      Radera
  3. Det blev jättejättefint! Och jag ser att du har en "brickfia", moi aussi...
    Trevlig helg! Kram A-K

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Du har så himla ljust och fint i ditt kök-jag blir riktigt avis. Din metod att bara ha den nya prylen på plats , brukar vara min metod också när min förnyelse lust är starkare än min sambos.
    Vitt och grått är riktigt snyggt i ditt kök med. Nyfiken vilken bricka som annars hänger i brickfian?

    Trevlig helg

    Carina

    SvaraRadera
  5. ÅH så himla snyggt!!! Var ska jag få loss en vägg så att vi också får plats med en fin vagn?! :D Superfint!!!

    SvaraRadera
  6. åh, jag ääälskar serveringsvagnar.
    känns lite svårt att samla på dem, men hade jag kunnat så.... hihi.

    ha en fin början på veckan!

    SvaraRadera
  7. Den är grymt snygg och jag gillar också tanken på att samla allt visuellt buller på ett ställe!

    Hoppas du har det gott!
    Kram,
    A

    SvaraRadera
  8. men åhåhåhååååh så fint.
    ska ta och mäta lite här & se om den går in här...
    sedan kanske den bara råkar stå där en dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja det är en framgångsrik metod måste jag säga...:-)

      Radera
  9. Jattefin serveringsvagn...jag blir glad bara av att titta pa den. Jag bloggade om serveringsvagnar for en tid sedan...ta garna en titt om du gillar dessa sma underverk.
    Tavk for fina bilder:)

    SvaraRadera
  10. Där satt den ju verkligen som en smäck! En fin serveringsvagn i ett fint kök helt enkelt!

    SvaraRadera