tisdag 31 maj 2011

tisdagstema: mitt sommarbord

Om jag får välja föredrar jag att inta mat och dryck i gräset på sommaren. Det blir ju så mycket närmare till att lägga sig ned och vila på maten då. Dessutom behöver man inte tänka så himla mycket på bordskick och sånt.  När man har trädgård känns det som om att man glömmer bort att man faktiskt kan ha picknick på gräsmattan. Så jag slår ett slag för att duka upp med bästa Bersåservisen på en riktig färgklick till duk från Marimekko. Här är mitt sommarbord, på Inspirationsfabriken finns det fler!


4 kommentarer:

  1. Fiiint! Berså är ju underbar. Fräckt med det vitprickiga röda till :) //Petronella

    SvaraRadera
  2. Åh så trevligt det ser ut! Där hade jag gärna satt mig på en gång ;)
    Tack för din kommentar inne hos mig. Det värmer massor att få så mycket hejarop från läsare..
    Dörren har vi tänkt måla i en vit färg bruten med lite grått men jag vet inte riktigt.. Blir mer och mer kär i den precis som den är faktiskt så vi får se hur det blir.
    Ha en fin dag!
    Kram tanten

    SvaraRadera
  3. Fint!! Där slår jag mig gärna ner. I en gul klänning så har vi lite rasta hos dig också. Sen dricker vi vin och sjunger med till Marley och Tosh hela natten. Har du hört svenska reggaebandet Kalle Bah? Och Alpha Blondy lyssande jag mycket på i tonåren. Bra texter och så sjunger de på typ 5 språk. Coolt! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jösses vilka fina bilder! Ser ju alldeles fantastiskt ut! Mycket bra jobbat där:)
    Där hade man ju kunnat sitta huuur läääänge som helst.

    SvaraRadera