onsdag 9 november 2011

Børge Mogensen och jag

I bland går det lite snabbt.  
Som nu. Jag hittade de här stolarna på Lauritz och tänkte att de var ett ypperligt restaureringsprojekt. (En gång i tiden höll jag nämligen på att utbilda mig till möbelrestaurerare).





Jag la ett bud på 425 kronor. Och vann. Så för 500 någonting med provisionen inräknad så har jag nu vinnande bud på sex Børge Mogensen stolar.


Rottingsitsarna är kvar under textilklädseln och jag skulle kunna måla dom svarta. Men den blåa färgen är rätt fin den med.
Men nu till en viss problematik: 
När ska jag hinna göra dem?
Var ska jag ha dem under tiden? Källaren är knökfull av mammas möbler och mina stylingprylar.
Var ska jag ha dem sen?
Hmm... ibland går det snabbt.
Men det var ett väldigt bra pris.

7 kommentarer:

  1. haha det är verkligen samma sak här. Jag kan inte motstå ett fynd men källaren är full av stylingprylar och dessutom alla andra fynd jag inte hunnit göra iordning... ännu!

    SvaraRadera
  2. vilka fina, nu blir jag lite avundsjuk! :-)
    jag skulle ha behållit färgen, måla kan du ju alltid göra sen..
    ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Jag kanske kan lösa det genom att köpa ett större hus? Det gäller bara att hitta ett som är större, bättre och billigare än det vi har....:-)

    SvaraRadera
  4. Hoppla hej! Men dom får plats hos mig, inga problem!! :-)

    SvaraRadera
  5. Men OJ!! Så jääklarns snygga! Bra fyndat! Möeltapetserare...Då är det dig man skulle vilja gå på kurs hos. :-) Kram!

    Och du, eftersom jag gillar dig och din fina blogg så mycket får du en blog award av mig. Blog with a substance heter den. Du väljer själv vad du gör med den. Men det är inget tvång såklart. Kram igen!

    http://24sevenbyboback.blogspot.com/2011/11/8-saker-om-mig-sjalv-del-8.html

    SvaraRadera
  6. Anna, man vet aldrig...:-)

    Helena, tack fina du! Jag ska försöka svara på frågorna med substans:-) Kram!

    SvaraRadera