måndag 16 januari 2012

Heart of darkness

En av mina vänner har som stående nyårslöfte att överraska sig själv. Det nyårslöftet har gett henne upplevelser i alla möjliga former. Från att välja socker- och glutenfri kaka i stället för kanelbulle till att följa med en äldre kollega på bugg på Mälarsalen och dansa sig svettig till två på morgonen utan det minsta glaset vin i stället för att äta en lång middag med bästa tjejerna på fashionablare etablissemang. Jag gillar att hon vågar göra saker som hon aldrig skulle ha tänkt sig tidigare.


Om jag skulle ta och överraska mig själv. Skulle jag måla väggarna riktigt mörka. Det skulle vara helt tvärtom för mig. Och sen skulle jag förmodligen bli överraskad över hur snabbt jag tröttnade. Jag tror jag hoppar över det och beundrar andras hem med mörka väggar i stället.

Snyggt är det i varje fall när det lyckas. Här i begåvade fotografen Morten Holtums bilder.






Ps. Någon som vet hur jag får bort ramen som dyker upp automatiskt på alla bilder?

1 kommentar:

  1. ha ha, satt här och stirrade på en av väggarna tidigare ikväll, och tänkte varför inte. Skulle jag t.o.m. ta dörrarna och listerna i samma nyans också, riktigt vågat. Sen tänkte jag att jag skulle snabbt tröttna, det skulle kännas "inte jag" och jag definierade känslan också, som när man får frisyr eller färg på håret. Hemskt.
    Så jag gör som du, fortsätter njuta av det hemma hos andra. För snyggt är det! kram Ulrika

    SvaraRadera