måndag 26 mars 2012

Sladd-trubbel


I vår trappuppgång, fyra meter upp hänger Lampan Pipe från House Doctor och fina affischen med Vee SPeers foto från Fotografiska. Vi fick dit det genom att hänga på utsidan av trappräcket. Men vad gör vi med sladden? Vi kan ju inte dra den rakt ned, då blir det skarvsladd mitt på väggen. Upp blir samma sak, plus att vi inte når lampknappen. Att byta sladd är förmodligen det enda rätta. Hmm... det är nu vi skulle haft en elektriker i familjen. Eller lägre i tak...





8 kommentarer:

  1. älskar tavlan! Finfint. Inte lätt det här med all el.. Vi har en elektriker i familjen men det svåra var att bestämma vart vi skulle ha el och hur mycket när vi skulle dra det i de nya väggarna.. Sen kommer man komma på efterhand ändå vart man vill ha den, och då blir det som för dig nu :) Men det är bara att låtsas att man inte ser den :) Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättesvårt att bestämma i förväg tycker jag också. Vi kommer hela tiden på nya ställen där ett extra uttag skulle varit bra...:-)
      Kram!

      Radera
  2. Haha.. förstår ditt dilemma ;)
    Nästan lite lyxproblem med tanke att det bror på att du har en finfin lampa och högt och härligt i tak ;) MEN, dock ett problem..
    Men ja, lösningen är nog att byta ut mot en lååång sladd..

    lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja det är definitivt ett lyxproblem.... jag ser liksom inte skogen för träden :-)
      Japp, sladdbyte blir det...
      Kram!

      Radera
  3. Fast bilden är fin sådär - med sne sladd ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Nä, sänka taket är väl inte tal om hoppas jag. Ni får kalla in en elektriker, men sådant kan ta tid. Jag köpte lampor från Design House för fem månader sedan.. de visade sig vara bordslampor och inte taklampor. Tror du att jag lämnade tillbaka dem? Nä, absolut inte. Jag väntar på ett en elektriker ska ha vägarna förbi... zznark!

    Tack för ditt svar om bildbank, känns skönt att veta att fler lever i bildkaos!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha, jadu, det är ju en smula knepigt att sänka taken så det blir väl möjligen lite lättare att byta sladd....Jag bytte sladd på mina två edison-lampor och det var inte alls så svårt som jag trodde. Annars kan man alltid googla upp en fin tutorial på youtube. Fantastiskt vad man kan hitta där!

    Underbar blogg för övrigt. Måste ha missat den tidigare men nu åker den upp bland favoriter!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Å for en deilig utstikt :) fin blogg du har :)
    Melissa / Ideas To Steal

    SvaraRadera