torsdag 29 november 2012

Fabriken: Inredningsfoto

Ett verkligt intressant ämne för oss bloggare som plåtar mycket själva. Så många gånger som jag tänkt att jag ska gå en kurs men det har aldrig blivit av. I dag kanske jag kan lära mig något på Fabriken då det finns så många begåvade inredningsfotografer bland bloggarna. Jag har ingen som helst expertis att erbjuda i ämnet men några saker har jag själv upptäckt funkar bra:


  • Ha mycket tid, tid att labba med komposition, lägga till och ta bort saker, snabbtagna bilder blir sällan bra för mig.
  • Dra upp exponeringen lite
  • Använd inte blixt - plåta i dagsljus
  • Matta ned färger 
  • Ta bilden rakt på snarare än i vinkel från sidan





4 kommentarer:

  1. Tack för dina tips, ska tänka på det nästa gång jag ska fota. Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. här väller det in tips....Tack!

    från en som aldrig heller fotar med blixt men däremot gillar andra vinklar också :)

    Kram

    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Jag är också väldigt sugen på att gå en kurs. Har du tittat på de som fotografiska har? Hojta om du hittar någon intressant, jag är väldigt gärna på.

    SvaraRadera
  4. Tack för finfina tips! Roligt tema idag!
    Du får verkligen till en fin känsla i dina bilder!
    http://husprojektet.bloggplatsen.se

    SvaraRadera