torsdag 19 januari 2012

Formex

Dagens första del har jag spenderat på Formex. Bilderna är från utställningen Fågel, fisk eller mittemellan som designats av Synnöve Mork. 

Mina absoluta favoriter bland produkterna som Synnöve har använt i utställningen är de gigantiska ljusstakarna Holy skapade av Anki Gneib.






Jag gillade också krukorna inslagna i tidningspapper, enkelt och supersnyggt.

Jag blev lite småkär i den lika gigantiska lampan från Zero.



 I morgon blir jag hemma med lilla som fick den där sortens sjuka man inte vill ha så då jag kanske testar att vira in min fula krukor i tidningspapper... och skriver önskelista över allt jag vill köpa!

5 kommentarer:

  1. Åhh så mycket snyggt- längtar tills i helgen när jag ska dit;) Tidningspapper eller kanske några snygga noter och blad från en gammal bibel...Kram

    SvaraRadera
  2. Hi Svenja, nice to have you here! The candle holders were big, about the same height as me and they are from Anki Gneib, her name is linked to her website in the text.
    Maria:-)

    SvaraRadera
  3. Jag var också där igår, undrar om vi sågs :-)
    Hoppas ni slipper mer sjuka!
    Kram A-K

    SvaraRadera
  4. Anna-Karin, det hade ju varit kul att ses!
    Kram Maria

    SvaraRadera