måndag 12 mars 2012

Claesson Koivisto Rune för Marrakech Design

God morgon!
Jag gillar verkligen innovativt kakel och nu har Claesson Koivisto Rune tagit fram en kollektion för Marrakech Design. Resultatet är nog det ultimata beviset på hur vackert det kan bli när modern design möter traditionellt hantverk. Kollektionen innehåller tre mönster Casa, Dandelion och Stone som alla har geometriska former som kan kombineras till olika mönsterställningar. Så fint. Lyllo mig som har en badrumsrenovering att se fram emot och kan välja något av dessa underbara mönster. Det lutar åt Stone eller Dandelion....

Claesson Koivisto Rune has teamed up with Morrocan tiles-company Marrakech Design and the result is proof of what a great combination modern design and traditional craftmanship can be. The collection consists of three designs, Casa, Dandelion and Stone. Geometrical shapes which can be combined into different patterns. So cool. And am I not the lucky one who's building a new bathroom soon and may choose Dandelion or Stone?


 



foto: Claesson Koivisto Rune

6 kommentarer:

  1. vad fina. Kul med badrumsrenovering, vi renoverar både kök o badrum nu och snart,snart är det klart..Men jag vågade inget i den här stilen.. Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  2. jamen eller hur!
    Snacka om snyggt och smart! Jag älskar det. Dandelion är min favorit. Gillarde olika alternativen man kan skapa med det!
    Åh, du får visa bilder senare på er renovering så man får se resultatet ;)

    Ha en fin Måndag. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är Dandelion fin! Ja, vi får väl se om denna idé håller fram till förverkligande. Jag har en tendens att ändra mig under resans gång. Men dessa är nog vad jag skulle vara om jag var ett kakel...:-)
      Kram!

      Radera
  3. Ja, lyllo dig! Och du måste visa hur det blev sen...
    Och tips-tack till Farrow & Ball, här fanns det inspiration vill jag lova. Nu har jag svängt i grön-träsket. Igen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Vilken färg lutar det åt nu?
      Kram!

      Radera