måndag 5 mars 2012

Pretty Pegs - nya ben till Ikeamöbler



Jag har länge funderat över Ikeas supertrista ben till soffor och skåp, när jag letade efter alternativ så hittade jag inte någon bra lösning. Här finns en öppning i marknaden, tänkte jag, precis som att Bemz och andra företag har gett nytt liv åt stoppade Ikeamöbler borde någon ta fram snyggare ben som gör det möjligt att sätta personlig prägel på Ikeasoffan.

Och nu som ett brev på posten har Pretty Pegs gjort just det. Dom har tagit fram en kollektion ben till Ikeamöbler i olika stilar, färger och prisnivåer. Smart!

I've been looking for new legs to my Ikea furniture for some time. Just as Bemz and other companies has made it possible to customize your Ikea sofa with new slip covers, someone should do legs was my thoughts.  Et voila! Now Pretty Pegs does just that. A collection of legs in different colours, styles and prices. Clever!

Foto: Pretty Pegs







8 kommentarer:

  1. Oj vad kul! Så snyggt o vilken bra idé!

    SvaraRadera
  2. Åå, wow, vad glad jag blir! Superfina ju. En av anledningarna till att jag dragit på ett köp av en Ikeasoffa är ju att benen är så tråkiga. Vilken toppennyhet du kommer med på måndagsmorgonen :-)
    Ha finaste veckan! Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dom fina! Gillar de där retro i grönt med mässingstopp...
      Ha en finfin vecka du med!
      Kram!

      Radera
  3. Det hör var banemej dagens bästa tips, om inte århundradets!? Fasiken vad smart. Jag satt senast igår och morrade; de har inte en en enkelt variant i trä!? Hur är det möjligt?
    Tips-tack för tusan! Och du, tack för krya-hälsningen. Jag HAR vilat och mår mycket bättre nu. :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att få komma med århundradets tips!:-) Jag har inte ens hunnit börja se möjligheterna på detta än, men soffan ska nog få sig en uppiffning...
      Skönt att du mår bättre!
      Kram
      M

      Radera
  4. Vilken bra grej! Gillas! Ha en fin dag / Evelina

    SvaraRadera
  5. Ingen dum ide alls. Ska nog klicka mig dit för att se vad de har ;)
    Bra tips. Tack.

    Och tack för kommentaren på "food+fun". Glad att jag kunde hjälpa till med vad du ska göra av vinbären ;)
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera