tisdag 11 september 2012

Elle Interiör: hos Maria och Anders

Jag återkommer om och om igen till Maria och Anders fina hem som är med i senaste Elle Interiör. De har tagit husets fina 20-tals grund och lagt till både tidsenliga och helt moderna element. Köket är det jag tittar på mest. Nya Ikeaskåp och luckor i bänkskåpen. Förvaring byggd av husets gamla serveringsskåp på motstående vägg. Halvkaklade väggar för att få en struktur i det vita. Så smart och så snyggt.






Photographs by Patric Johansson/Söderberg Agentur


I keep coming back to this lovely home in Elle Interiör. A 1920s house where the owners have added elements both in style with the house and in contrast with the house. The kitchen with it's modern kitchen units and the cupboards on the opposite side of the room, built with old doors from the house. 
They've added white tiles to the walls to achieve a change and pattern in the white walls. Clever and beautiful.

5 kommentarer:

  1. Ja, mycket fint. Skåpet de byggt särskilt. Och militärsängen gillar jag jättemycket!

    SvaraRadera
  2. Väldigt coolt med de halvkaklade väggarna!! Och vilket fint badrum du/ni själva fixat - bra jobbat!!

    SvaraRadera
  3. Håller med dig. Det är riktigt snyggt. Perfekt mix.

    SvaraRadera
  4. älskar detta hem. så öppet, ljust och härliga detaljer.
    och du vår hall --- hahaha. du fattar att jag röjt lite va?!!! hahhaha ...
    ser fram emot er hall :)

    kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hmm... tänkte just på att Conversen stod så prydligt i skohyllan. Jag inte bara röjde. Jag tog bort ALLT :-)

      Radera