torsdag 31 januari 2013

Fabrikens torsdagstema: Januari moodboard

Torsdagens tema i Fabriken är januari moodboard. För mig är januari en månad som gärna får passera förbi illa kvickt. Men den har sina fördelar. Blommorna. Tulpaner, Hortensia, alla lökar som börjar komma upp (åtminstone inomhus). Och det där ljuset som återvänder.

Jag tänker mycket på rosa den här månaden, och blommor. För mig blir det kalla skira, nästan transparenta, ljuset i kombination med försiktiga pastelliga blommor och några stänk av grått och vitt den här vårens toner.


9 kommentarer:

  1. Vi är inne på samma spår! Rosa tulipaner :)

    Tjusigt! Har vaggan kommit på plats än?.. Kram

    SvaraRadera
  2. Fint! Och du måste väl känna dig nöjd gissar jag...? För januari har verkligen passerat illa kvickt. I alla fall om du frågar mig. :)

    SvaraRadera
  3. Vackert! Pastelligt och vacker marmor - fint!

    Hur går det med magen? Gå inte och drutta nu på Enskedes isiga vägar :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. man önskar lite att våren är här - nu!
    men så är man ändå mitt i vintern.
    men ljust och varmare blir det.

    och snart en liten vän på jorden till ... ;)
    kram, ulrika

    SvaraRadera
  5. Känns som man redan har köpt en hel rabatt med tulpaner och pärlhyacinter och haft här hemma under januari ..*skrattar

    Kram

    pernilla

    SvaraRadera
  6. Vi tänkte lika vi ja! Fina bilder! Undrar så över er flytt. Blev det hus? Större? Gammalt? Tyckte ert förra bar underbart, en av mina målbilder i min nyfunna huslängtan faktiskt. Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig januarimoodboard du delar med dig av!
    Härliga bilder!
    Trevlig helg!
    http://husprojektet.bloggplatsen.se

    SvaraRadera