tisdag 29 januari 2013

Jag är här...

..men i en oerhört låg takt. Vi har flyttat. Jag har packat upp. Nu går vi och väntar. Speciellt jag. Stor som ett hus och med en energinivå på noll. Bebis, bebis, bebis, nu kände jag något, nej det var inget. Osv.

Mellan tupplurar och annat funderar jag på nytt soffbord. Ett Tablo från Normann Copenhagen. Vitt med träben, så lanserade de ett helvitt och jag funderar på om det är smartare. Jag tycker dock att det förlorar lite av formen och snällheten när det blev helvitt, så det lutar ändå åt trä.

Därför säljer jag vårt gamla soffbord från Fritz Hansen. Finns det spekulanter maila mig...




5 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Jag går också i väntans tider. Visserligen är det två veckor för mig kvar men vet hur känslan är..
    Försöker "njuta" av egentiden och att bara skrota runt, flytta saker, inspireras av bloggar, åka lite skidor, titta på hem till gården och annat viktigt;)..

    Jag önskar dig en fin vecka och att du snart får träffa din bebis!
    Ps. Jag gillar varianten med träbenen bättre Händer lite mer..Ds

    Kram /A i Östersund

    SvaraRadera
  2. hej! kommenterar här istället. jomen. svartlim med asbest i. men det har vi tagit hand om förr. hade det i hallen i källaren. vi fick tag i en hyfsat billig saneringsfirma som gjorde det på en dag. med slussar och undertryck och vad det nu är man behöver.
    när det gäller golvet måste ju det slipas bort till betongrent för att kunna flytspackla på. då yr ju asbesten runt som bara den. eftersom vi har tre barn kändes det inte som ett alternativ att göra det själva.
    om det bara är några skivor som inte dammar skulle jag också avvägt att ta det själv. men inte annars.

    lycka till!

    SvaraRadera
  3. Åh nu vet jag vilket bord jag också vill ha.... Det med träben kommer att införskaffas inom en snar framtid (dock till visningslgh jag håller på med.)

    Hoppas bebisen kommer snart och att allt går bra- vet hur det är att vänta, båda mina barn är födda 17 dagar plus...

    SvaraRadera
  4. Åh vad spännande! :)
    Vi har det vita Tablo med träbenen, och vi är jättenöjda med det. Särskilt med den lilla kanten som gör att det man (jag menar OM man skulle spilla ;) spiller inte rinner ner på mattan :) Lycka till med ALLT!

    SvaraRadera
  5. Man får en sån märklig tid till saker när man går och väntar och går över tiden. Jag gick 11 och 12 dagar med mina och på något sätt var det skönt med dessa oplanerade dagar som kom, hann med att sy och göra em massa grejer, lite bonus. Och det känns nästan overkligt att det ska komma ut nåt från den där magen. Men det gör det ju, tids nog eller närsomhelst! Ihh, spännande :) Kram!

    SvaraRadera